Niet alles loopt altijd even soepel! Wil je jouw account aanpassen? Heb je tijdens het Clicken een probleem ondervonden? Hieronder vind je alle veelgestelde vragen die jou kunnen helpen je weg terug te vinden.

De Click app

Iedereen ouder dan 12 jaar kan gratis deelnemen aan de Click in heel België. De Click is een gratis app die iedereen kan gebruiken. Download de Click app voor iOS of Android, registreer en ga meteen aan de slag. Wat je thuis doet, kun je nu op een leuke manier, ook onderweg doen. Bedankt om de Click te maken. 

Je hebt een moderne smartphone nodig om te beginnen met de Click te maken. En je moet toegang hebben tot de app store of Google Play Store. Controleer ook jouw smartphone instellingen om ervoor te zorgen dat jouw locatie en camera worden gedeeld wanneer daarom wordt gevraagd. In het toegangsmenu voor individuele app-toestemmingen (instellingen → scrol naar beneden → klik op The Click), zet je instelling voor locatietoestemming op "Altijd".

We hebben alle redelijke stappen ondernomen om jouw persoonlijke informatie te beschermen: Registreer je via de app. Klik op de activatielink in de e-mail die je van ons ontvangt om je account te activeren. Log in via de app en krijg meteen toegang. Wij respecteren alle geldende privacy en GDPR regelgevingen. 

  • Zwerfvuil verzamelen en scannen of fotograferen voor een beloning
  • Je eigen afval on-the-go scannen of fotograferen
  • Bestellen van vouchers die je hebt verdiend in de webshop
  • Bekijken van jouw Click-geschiedenis
  • Awards claimen zodat je sneller Circular Ucoins verdient
  • Kaart: je kan je wandelingen registreren en aanduiden of de omgeving schoon was of niet
  • Inbox
  • Transacties bekijken 
  • Jouw profiel

Nee, je hoeft de Click app niet te kopen. Het is een gratis app voor iedereen die zich registreert.

Je kan de Click app gebruiken in heel het grondgebied van België. Wil je de Click app gebruiken buiten de landsgrenzen van België? Stuur een mail naar theclick@fostplus.be

Je kunt een klacht sturen via het contactformulier

Of een mail sturen naar theclick@fostplus.be.

Je hebt alleen een moderne smartphone en een internet /4G-verbinding nodig.

Nee, het is niet mogelijk om je te registreren zonder e-mailadres. Het registreren met je e-mailadres is éénmalig en garandeert ook de veiligheid van de app. 

Je kan de Click maken in heel België. De Click voert actieve marketing acties uit. In sommige gevallen kan je dubbele punten verdienen als je in een bepaalde geofence zone bent. Wanneer deze acties lopen kan je volgen via onze social media kanalen. 

Zwerfvuil scannen of fotograferen

Zodra je bent ingelogd op de Click app, heb je de mogelijkheid om door het menu te bladeren of op de middelste scan knop te drukken. Via de middelste scanknop kun je aan de slag door op de startknop te klikken. Jouw camera wordt dan geactiveerd en je kunt de barcode op het zwerfvuil item scannen. Als het item geen barcode heeft, kun je zelf een foto maken (via de rechtse roze knop met icoon fototoestel).

Wij hebben jouw locatie nodig om na te gaan in welke Click zone je je bevindt. We voeren geregeld marketing acties uit en in sommige gebieden kan je dan extra Circular Ucoins verdienen. Wij respecteren ten alle tijden de privacy. 

Jouw smartphone zal je vragen om jouw locatie te delen wanneer je een item probeert te scannen. Zorg ervoor dat je dit toestaat.

Hoeveel Clicks kan ik maken?

Elke nieuwe Clicker kan in de 1ste week 50 Clicks maken.

Bij correct Click-gebruik (zwerfvuil of lege verpakkingen on-the-go) kan je na elke week meer Clicks maken tot een maximum van 250 Clicks per week.

Onder zwerfvuil verstaan we: blikjes, flesjes (glas en plastic), drankkartons, papier, karton, drukwerk, peuken, kauwgum, andere plastieke producten, ...

Onder 1 week verstaan we van maandag tot maandag.

Producten met een barcode kan je scannen: 15 Clicks per gebruiker per minuut

Producten zonder barcode kan je fotograferen: 15 Clicks per gebruiker per 60 minuten

Stukken zwerfvuil of je verpakkingen onderweg die gefotografeerd worden, worden nagekeken en je ontvangt binnen de 3 werkdagen jouw CUC’s.

Je kan al jouw Click activiteiten op jouw eigen Social Media delen en anderen betrekken bij het activeren. Volg zeker onze social media kanalen en deel zoveel mogelijk onze berichten. Samen sterk tegen zwerfvuil. 

Je kunt sharen dat je nu deel uitmaakt van de Click op jouw Sociale Media. Iedereen die zich registreert krijgt een eerste bedrag aan Circular Ucoins als welkomstgeschenk. Vermeld de linken naar de app store en google Play Store zodat je vrienden en familie de app snel terugvinden. Dank.

https://apps.apple.com/us/app/the-click/id1570254730

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.fostplus.theclick

Hotspots zorgen voor een hoger aantal Circular Ucoins om te verdienen. Andere initiatieven zullen op een ad-hoc basis worden gelanceerd. Door een actieve Click-er te zijn kun je een level omhoog gaan van Starter naar Gevorderd naar Kampioen. In elk van de levels gaat het aantal Circular Ucoins dat je per item verdient omhoog met 1 Circular Ucoin.

Als we de barcode van jouw item niet herkennen, zullen we jouw invoer controleren. Jouw inzending wordt dan goedgekeurd of geweigerd. Circular Ucoins zullen alleen aan jouw account worden toegevoegd voor goedgekeurde Clicks. We garanderen dat deze Clicks binnen de 5 werkdagen worden goedgekeurd.

Accountbeheer

Je registreert je door de Click app te downloaden en je gegevens in te vullen. Je hoeft alleen maar jouw gegevens in te voeren en op registreren te klikken. We sturen je een welkomstmail met een tijdelijk wachtwoord. Je kunt dan inloggen om jouw registratie af te ronden en jouw wachtwoord te wijzigen.

Nadat je je hebt geregistreerd kun je gewoon inloggen op jouw account. Ga naar de inlogpagina en voer jouw e-mailadres en wachtwoord in. Druk op de knop om in te loggen en je kunt beginnen met Clicken.

In je app ga je naar 'Mijn profiel'. Je kunt jouw gegevens wijzigen onder 'Profiel'. Druk op de knop om jouw gegevens op te slaan.

Ga naar de loginpagina en druk op de link 'Wachtwoord vergeten'. Voer jouw e-mailadres in en druk op de knop om te verzenden. Je krijgt dan een tijdelijk wachtwoord per e-mail toegestuurd om weer toegang te krijgen tot jouw account.

In je app ga je naar 'Mijn profiel'. Druk op de kop 'Wachtwoord'. Daar voer je jouw huidige en nieuwe wachtwoord in. Druk op de knop om jouw nieuwe wachtwoord op te slaan.

In je app ga je naar 'Mijn profiel'. Daar kun je jouw e-mailadres wijzigen onder 'Profielgegevens'. Druk op de knop om jouw gegevens op te slaan.

Dit is geen probleem. Jouw account wordt opgeslagen in onze database. Je kunt weer inloggen op jouw account vanaf jouw nieuwe telefoon.

Registreer opnieuw en maak een nieuw account aan.

Je kan jouw account verwijderen en je uitschrijven uit de Click. Je kunt ons via dit contactformulier een bericht sturen en binnen de 5 werkdagen doen wij het nodige.

Zijn meerdere accounts toegelaten? Neen. Om de Click App te gebruiken, moet je jezelf registreren en jouw account bij ons instellen door het registratieformulier voor de account in de App in te vullen. Je moet jouw eigen naam en e-mailadres opgeven. Je mag jezelf maar één keer registreren. Je moet ons juiste, nauwkeurige, volledige en recente informatie geven. Je bent verantwoordelijk voor de informatie die jij ons verstrekt.

Bij onrechtmatig gebruik van de app, hebben wij het recht om jouw account op “suspended” te zetten. Je kan dan geen CUC’s meer verdienen of inwisselen tegen beloningen. 

Onder onrechtmatig gebruik van de app verstaan wij:

- het is niet toegelaten om meerdere accounts te openen op de Click app (Om de Click App te gebruiken, moet je jezelf registreren en jouw account bij ons instellen door het registratieformulier voor de account in de App in te vullen. Je moet jouw eigen naam en e-mailadres opgeven. Je mag jezelf maar één keer registreren. Je moet ons juiste, nauwkeurige, volledige en recente informatie geven. Je bent verantwoordelijk voor de informatie die jij ons verstrekt.)

- het is niet toegelaten om dezelfde fles/blik verschillende keren te scannen of fotograferen (slechts 1 scan of foto per product)

- het is niet toegelaten om Clicks te maken in supermarkten of producten bij jouw thuis (bv. In de ijskast of voorraad ruimtes)

Note: wat wel is toegelaten = als je zwerfvuil gaat opruimen en je neemt alles mee naar jouw thuis om daar de scans van het zwerfvuil te maken. Dat is wel toegelaten. 

- het is niet toegelaten om “namaak" barcodes te scannen (het product zelf moet ook zichtbaar zijn)

- het is niet toegelaten om volle, ongeopende verpakkingen te scannen of fotograferen 

Circular Ucoins

Je kunt Circular Ucoins verdienen door zwerfvuil op te rapen en het artikel te scannen of te fotograferen, en het vervolgens in een vuilbak weg te gooien. Je kunt de verdiende Circular Ucoins in de webshop gebruiken om vouchers met allerlei voordelen te kopen.

Ja. Je kan overal in België de Click maken en Ucoins verdienen.

Open de Click app en log in op jouw account.

Raap een zwerfvuilitem op en druk op de knop 'Scannen’. Deel je locatie wanneer daar om gevraagd wordt en activeer ook je camera wanneer daar om gevraagd wordt.

Als er een barcode op je item staat, breng het dan dicht bij de camera. Als jouw barcode wordt herkend, wordt deze gescand. Als jouw barcode niet kan worden gescand of als jouw item geen barcode heeft, maak er dan een foto van. We zullen je vragen om het type afval te identificeren uit een voorgestelde lijst. Jouw Click wordt automatisch goedgekeurd of handmatig gecontroleerd.

Zodra jouw Click is goedgekeurd, verdien je Circular Ucoins.

Afhankelijk van het level waarop jij je bevindt, staat het verdien tarief voor elk item vast. Als je een level omhoog gaat, zal jouw beloning voor elke goedgekeurde Click toenemen.

Je krijgt 5 Circular Ucoins als registratiebonus. Daarna ontvang je een bedrag aan Circular Ucoins per Click, afhankelijk van het level waarin jij je bevindt.

  • 5 Circular Ucoins terwijl je op level 1 Clickt: Starter
  • 6 Circular Ucoins terwijl je op level 2 Clickt: Gevorderde
  • 7 Circular Ucoins, terwijl je op level 3 Clickt: Kampioen

In hotspotzones is het mogelijk om extra Circular Ucoins te krijgen, afhankelijk van de actie.

Zodra je bent ingelogd, zie je jouw Circular Ucoins-balans in de rechterbovenhoek van jouw scherm op de startpagina. Je kunt jouw Circular Ucoins-balans ook vinden in het overzicht onder transacties. 

Alles wat gekoppeld is aan jouw CUC-account vind je in de rubriek "Mijn Clicks" via de “thuis” button. Bij “overzicht” vind je je vouchers, mails en jouw transacties.

Je kunt jouw Circular Ucoins alleen in de shop gebruiken. Daar vind je een breed scala aan vouchers die je kunt inwisselen.

Nee, Circular Ucoins kunnen alleen verdiend worden door zwerfvuil of je eigen afval on-the-go te Clicken.

Nee, je kunt jouw Circular Ucoins alleen inwisselen voor vouchers in de shop.

Log in op jouw account en ga naar de Winkel. Blader door de categorieën of zoek naar relevante aanbiedingen. Zodra je een voucher ziet die je leuk vindt, voeg je deze toe aan het shopmandje en druk je op ‘koop’ om de bestelling af te ronden. Een orderbevestigingsmail wordt naar jouw e-mailadres gestuurd. Jouw nieuwe voucher(s) worden getoond op de 'Vouchers' pagina via de button “Overzicht”.

Vouchers

Elke voucher heeft een ander aantal Circular Ucoins toegewezen gekregen. Je kunt het bedrag naast de voucher zien. Je kunt de vouchers ook filteren op bedragen op basis van uw huidige CUC-saldo.

Log in op jouw account en ga naar de pagina “Winkel”. Daar klik je op een beschikbare voucher om deze te bekijken. Koop deze aan. Je voucher staat nu onder Overzicht > Vouchers. Je kunt jouw voucher op jouw mobiele scherm laten zien aan de betreffende handelaar (shop/vrije tijd/voedsel/...). En deze kan je inwisselen door de knop “Inwisselen” te drukken voor de handelaar.

De vouchers kunnen gebruikt worden bij specifieke lokale deelnemers / partners. Je vindt de gedetailleerde informatie in de beschrijving van de vouchers. Via de knop Filter in de winkel kan je ook selecteren op Nationaal en kan je kiezen uit een aantal nationale bonnen.

De vouchers in de shop hebben een vermelde geldigheidsdatum. Je kunt zien tot wanneer de aanbieding beschikbaar is.

Wanneer je de voucher hebt gekocht, is deze tot 5 dagen na aankoop geldig. De vouchers zijn niet overdraagbaar en kunnen niet gedeeld worden. Vouchers kunnen slechts één keer gebruikt worden.

Nee, dit is niet mogelijk. Zodra een voucher is gekocht, moet deze worden gebruikt of anders vervalt deze. De Circular Ucoins worden automatisch van jouw saldo afgetrokken.

Door steeds meer zwerfvuil op te ruimen. Een nieuw level kan worden bereikt als je het aantal zwerfvuil items passeert dat moet worden ge-Clickt om een nieuw level te openen.

  • Starter: 1 - 50 items
  • Gevorderde: 51 - 150 items
  • Kampioen: + 150 items
Als je eenmaal een level hebt verdiend, blijf je binnen dit level, zelfs als je je punten inwisselt. Alleen wanneer je 3 maanden aan een stuk inactief bent, verlies je jouw *titel* level en ga je één level naar beneden.

Probleem oplossen

Probeer jouw wachtwoord te resetten. Ga naar de loginpagina en druk op de link "Wachtwoord vergeten". Voer jouw e-mailadres in en druk op de knop om te verzenden. Je krijgt dan een tijdelijk wachtwoord per e-mail toegestuurd.

Zorg ervoor dat je een actieve internet /4G-verbinding heeft. Als het niet lukt op de app te openen kan je deze altijd van je smartphone verwijderen en opnieuw installeren via de app store of Google Play Store.

 

Wanneer een item niet gescand kan worden krijg je de mogelijkheid om een foto van het item te maken en het type item aan te geven.

Rechts onderaan via de button Overzicht en dan via Vouchers links bovenaan. Op de pagina 'Vouchers' staan jouw vouchers voor maximaal 5 dagen. Daar kun je ze bekijken en downloaden.

Wees voorzichtig bij het kopen van vouchers, want ze kunnen niet worden terugbetaald of vervangen.

Een welkomstmail zou naar jouw e-mailadres zijn gestuurd met een tijdelijk wachtwoord. Tenzij de andere persoon toegang heeft tot jouw e-mails, kunnen zij niet inloggen. Als je toch extra veilig wilt zijn, kun je jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Partner worden

Je kunt informatie vinden op onze websitepagina ‘Partner van de Click.’ Je kunt contact met ons opnemen via dit contactformulier.

Hoe kan ik een probleem melden? Je kunt een probleem melden via het contactformulier.

Handelaars

Om deel te nemen aan de Click ga je naar www.the-click.app/company en registreer je jezelf.